tisdag, maj 29

It's alive!

Problem, problem.. alla dessa jävla problem. Idag var problemet att hitta nån som har bil med dragkrok, det visade sig vara ett rent helvete. I Småland har alla dragkrok på sin bil för att kunna köra skräp, ris och lövhögar till majbrasan. Nåt körkorts-kort har varken jag (stulet) eller Martin (trasigt), så att hyra en bil var inte att tänka på. Efter många om och men så fick han låna sin kusses firmabil för att köra ner båtmotorvraket till båtmotorproffsen i Nynäshamn (båtmotorproffsen på marinan var uppbokade till efter midsommar). 2,5 minuter tog det för båtmotorproffsen i Nynäshamn att hitta felet och lyckas starta båtmotorn!

Jag mötte upp Andreas och Martin i Karlslund för att lägga i båten och köra den till båtplatsen. Eftersom jag är den enda i sällskapet som kan/har kört motorbåt innan så fick jag äran att styra skeppet på jungfruresan. Nu fattas det bara tre likadana seglarjackor från Henri Lloyd och en kaptenshatt till mig så är vi i hamn!





Nattens nerladdningstips: Bun B - 4 O'Clock In the Morning ft. Devin & Middle Fingaz

0 kommentarer: