tisdag, maj 22

Ether

Det finns inte många människor jag verkligen hatar. Däremot tycker jag ganska illa om många, avskyr endel men hatar bara ett ytterst fåtal. Riket-vinnaren Ken Lenaárd är en av dom som placerar sig långt upp på den listan. Jag är väl medveten om att han säkert vill att folk ska hata honom, som en del i hans pokerstrategi, och jag antar att han lyckats när det gäller mig. Nu spelar jag ju inte poker, och om jag skulle gjort det så skulle jag lyckligtvis aldrig behöva spela mot honom. Så det enda han tjänar på det är ytterligare en fiende. Ja, Ken Lenaárd är fan min fiende. Han är Saddam, Bin-Laden och Kim Jong Il om jag vore Donald Rumsfeld. Om jag vore Janne Josefsson så är han Lars Adaktusson. Inte för att han utgör ett hot på något sätt, men jag vill hemskt gärna se honom misslyckas, ännu hellre få honom att försvinna ur min annars så perfekta värld.
Igår kväll stod Poker-miljonären på i bakgrunden på TV'n och döm av min förvåning när jag ser herr Lenaárd sittandes vid bordet. Mitt starka hat fick mig att höja volymen och vända blicken mot TV'n för att se Ken misslyckas. Och det gör han, slutar tvåa och åker ur tävlingen. Går och lägger mig gladare än på länge.
Idag läser jag på Aftonbladets löpsedel att självaste "TV-stjärnan" (och Aftonbladet-krönikören!) Ken Lenaárd sitter anhållen misstänkt för insiderbrott. Köper tidningen direkt!
Läser vidare att Ken är sedan många år bästis med Cevianmannen. Ken-Lenaárdmannen och Cevianmannen brukar träffas och titta på film och motionera tillsammans, nu sitter dom också anhållna tillsammans, misstänka för samma brott, tillsammans.
Cevianmannen är i sin tur kompis och föredetta arbetskamrat med Carnegiemannen. Han är också misstänkt för insiderbrott.
Cevianmannen har en kompis som heter Nordeamannen. Nordeamannen brukade sköta kontakerna med en kille som bor i Luxemburg och heter Luxemburgsmannen. Luxemburgsmannen har fått insiderinformation av Cevianmannens kompis Electroluxmannen. Bara massa män inblandade tänker ni.. inte då! Nordeamannens fru som är hustru till Nordeamannen (!) är också inblandad, men hon förnekar brott och är släppt på fri fot.
Jag hoppas för allt i världen att Ken-Lenaárdmannen är skyldig. Det bästa vore om han flydde landet och gömmer sig hos sin förmodade kompis Trustormannen, samt att Aftonbladet forsätter med sin bländande skjutjärnsjournalistik!

Då hade jag gått och lagt mig ännu gladare!

0 kommentarer: