torsdag, juli 26

Two more down..

.. typ 160 to go.

Kommer hem, relativt tidigt, efter en trevlig kväll med goda vänner och rosévin. Loggar in på letour.com för att kolla hur dagens etapp gick. Rasmussen vann, igen.. Dopad är det första jag tänker... tvärdopad!
Går in på lequipe.fr, trots min väldigt bristfälliga franska, och väntar mig läsa typ "Rasmussen testad positivt i dopingstest" och mycket riktigt (nästan iaf.) "RASMUSSEN QUITTE LE TOUR !" är rubriken som sparkar mig stenhårt rakt i pannbenet. Danskjäveln är utsläng och sparkad från Touren och Rabobank på grund av att han inte berättat/ljugit om vart han befunnit sig. Tvärdopad som sagt.. inte under Touren kanske men väl innan, under uppladdningen och förberedelserna. Något som han till 100% iofs. inte är ensam om.
Slutsegraren på årets Tour kommer inte vara ren vilket känns jävligt trist, som alltid. Sedan Bjarne Riis "vann" 96 så har alla slutsegrare varit dopade, inlusive pungcancer-Armstrong. (Med risk för fakta fel från min sida) så drog sig flera cyklister ur när dom började testa bloddoping runt 2004 (bland annat från OS). Innan dess hade Armstrong redan plockat de flesta av sina Tour-segrar och hade med andra ord lätt kunnat bloddopa sig och kommit undan med det.

Nu slipper jag iaf. kolla nåt mer på Touren. Fortsätter iofs följa skiten via letour.com med vetskapen om att ytterligare topplacerade cyklister (läs Contador, Leipheimer mfl.) kommer att testas positivt för doping i nån form.

Oh, Cristian Moreni vart också dopad förresten.

0 kommentarer: