onsdag, juli 25

Tour de la Doping

Som vanligt blir man så sjukt besviken i slutet av Touren.. Denna gång är det ingen mindre än min egen favorit Alexandre Vinokourov som testats positivt för bloddopning. Vafan tror den jävla idioten? Att han inte ska bli upptäckt när han dopar sig mitt i tävlingen? Jävla horunge!
Hela Astana-stallet har lämnat Frankrike och Vino väntar gammal Kazakisk medeltidsbestraffning från lokalbefolkningen när han kommer hem.
Jag funderar på om det går stämma fittan för psykiskt lidande eller något. Tyckte så synd om honom 2005 i T-Mobile när han kämpade som fan för Ullrich, som senare visade sig vara dopad, såklart. Tyckte synd om honom 2006 när Astana-Würth inte fick ställa upp pågrund av några andra dopningsavstängda idioter. Och jag tyckte så jävla synd om honom på 5:e etappen, på Touren som han äntligen skulle få vinna, vurpade och slog sönder knäet som resulterade i 30 stygn. 30 000kr vill jag ha, minst. 10 för varje år.

Nu verkar det iaf som det står mellan Rasmussen och Contador. Rasmussen som "glömt bort" fyra dopningskontroller nyligen och är anklagad för att ha försökt smuggla dopingspreparat från USA för några år sedan. Slutade 11 på tempoetappen (den som Vino vann) trots att han inte är någon bra tempocyklist och dessutom har dominerat i bergen. Contador, 24år gammal typ, attackerade som fan i bergen sist när ingen annan orkade (förutom Danskjäveln då), och har precis som Rasmussen åkt ifrån precis alla i bergen. Känns som att ingen håller så jämn hög klass utan att vara dopad. Dessutom åker han för Discovery, vilket bara det känns suspekt. Hoppas iofs. att Contador är ren, isf. är det en helt jävla makalös bedrift.
Vinner Rasmussen så har jag kollat på sista etappen i år.

Cadel Evans står som (ärlig) slutsegrare på söndag.. 500spänn.

Jävla fitthoror.

2 kommentarer:

sandra sa...

hahaha :P

erik j sa...

det är fan inte roligt nånstans. jag är iofs inte förvånad. bara jävligt besviken. fan