torsdag, april 9

Fucking Champions League

Har kollat Champions League i veckan. Såg alla matcher med de engelska lagen och eftersom att jag inte klarar av Barcelona så valde jag bort den. Hur som helst så var matcherna jag såg ganska bra allihopa. Starkt av Porto att spela lika borta mot Man U. Och jävligt kul att se kung Eguren stundtals dominera (avd. objektivitet) mot Arsenal.
Däremot har jag jävligt svårt för hela Champions League-jippocirkusunderhållningsmaskineriet och tröttnar på "Champions League-supportrar" som ser turneringen som den "riktiga säsongen" för sitt lag och Premier League är bara ett tråkigt måste med bortamatcher i Stoke-on-Trent och Hull.
I vårt tillfälliga boende så har vi Viasat Fotboll, där visar dom Coca-Cola Championship. Väljer ett Wales-derby mellan Swansea och Cardiff före any given London-derby i PL alla dagar i veckan.

Kollade antal engelsmän i de fyra stora PL och CL-drakarna förresten. Ordinarie startuppställning + bänk.

Manchester United: 8
Liverpool: 2
Chelsea: 4
Arsenal: 1

Man U undantaget, så inte fan är det konstigt att Englands landslag alltid går åt helvete i mästerskap. Ett FIFA-beslut om ett tak på max 6 utländska spelare hade varit välkommet.

Och tacka fan för att Allsvenskan är så pass jämn som den ändå är, både spelmässigt och inkomstmässigt. Kommer det nån ryss eller shejk och köper upp Bajen så är jag färdig.

100% anti underhållningsfotboll.

0 kommentarer: