tisdag, april 22

Ronaldinhos tänder

Efter en av alla landskamper mellan ärkerivalerna Brasilien och Argentina var den före detta argentinske storspelaren Oscar Ruggeri ute och gruffade i pressen.
- "Jag fattar inte varför Ronaldinho ska springa runt och skratta hela tiden? Är det de argentinska spelarna han skrattar åt?"

Ronaldinho tog sig tid att svara:
- "Det stämmer inte att jag skrattar hela tiden. Det är på grund av att mina tänder sticker fram som man kan få det intrycket."


Enligt vissa mätningar innebär Ronaldinhos dentalproblem att han får i sig 21 procent mindre syre, jämfört med om han haft två helt normalt fungerande luftvägar.
Barcelona har också försökt korrigera hans tänder med en nattandställning, men Ronaldinho har klagat över att behandlingen bara fört med sig onödig smärta.
Själv har han inga problem med vare sig andningsförmåga eller sina utstående tänder:
- "Jag har inga komplex för dem. Egentligen är det nog mer för mina tänder än för mitt hår som jag blir igenkänd vart jag än går. Om jag sätter på mig en keps försvinner håret – men tänderna är alltid där. De är mitt kännetecken."


Ett tips, gör som Ison.

0 kommentarer: